IKlan

cerita jaka tarub dalam bahasa inggris dan terjemahan artinya

Teks Cerita Rakyat Jaka Tarub Dan 7 Bidadari Dalam Bahasa Inggris

STORY OF JAKA TARUB AND SEVEN ANGELS

Once upon a time there was a widow who lived in the village of Dadapan. She had a son whose name was Jaka Tarub. Dadapan village was close to a wood so Jaka Tarub liked to go to the wood. He liked hunting for animals with his blowpipe.

One day when he was in the wood he saw a beautiful rainbow and he saw seven angels went down through it. He came closer and searched for them. The seven angels were swimming and taking a bath in a lake. Jaka Tarub looked at them while hiding behind trees. When they had finished taking a bath, they flew through the rainbow to heaven.

The next day he saw the same thing again. This time Jaka Tarub had an idea. He searched for their dress and when he found them he took one of them. As they had finished swimming and taking a bath, they looked for their dress. One of them could not find her dress. Her friends had to come back to heaven so they left her. She was crying while staying in the water. Jaka Tarub approached her.

‘Why are you crying lady?’

‘I lose my dress so I cannot go home’

‘Where is your home?’

‘I live in heaven. I’m an angel. My name is Nawang Wulan. But I lose my dress so I cannot fly anymore’

‘I you don’t mind I will take my mother’s dress for you’

‘OK, please do’

‘Wait for me here, I’ll be back’

Then Jaka Tarub went home to take her mother’s dress and gave it to Nawang Wulan. He asked her to stay at her house with his mother. Not long after that Jaka Tarub married Nawang Wulan.

As an angel Nawang Wulan had spiritual power. She had ability which far above human being. She could cook rice with just a bar of rice and when it had done the bowl will be full of rice. But there was one condition. The bowl must not be opened before it has done. Jaka Tarub was very surprised with her wife’s ability. He was very curious about it. So when Nawang Wulan was away he opened the bowl. Consequently Nawang’s spiritual power disappeared. She had to cook as ordinary human being.

Several months later Nawang Wulan gave birth to a beautiful baby girl. Her name was Nawang Sih. The birth of Nawang Sih added happiness to Jaka Tarub and Nawang Wulan.

Since Nawang Wulan could not cook efficiently anymore, she needed more rice than usual. The stock of rice in their store room diminished rapidly. Then one day when she took rice there she was very surprised. Nawang Wulan found her angel dress. It was hidden there under piles of rice. She immediately wore it and talked to Jaka Tarub.

‘My dear husband, now I know what you did to me’

‘Forgive me, my dear. I admit that I did this because I love you’

‘I love you too. But now I find my dress. I must come back to heaven. I am an angel. My place is not here. I have to go now’.

‘How about Nawang Sih? She needs you’‘I will leave her but don’t worry. I will take care of her. Anytime she needs me I will be here. For that purpose please build a tower. When Nawang Sih cries put her there then call my name. I will come immediately. But I will be invisible to you. Good bye dear’

Then Jaka Tarub built a tower behind his house. Every time Nawang Sih cried he would put her there. Nawang Wulan would come and take care of Nawang Sih.
Hikmah Cerita Rakyat Jaka Tarub dan 7 Bidadari dalam Bahasa Inggris


artinya 
Legenda atau cerita jaka tarub dalam bahasa inggris di atas menceritakan tentang ulah Jaka Tarub yang ingin memiliki istri secantik bidadari dengan cara mencuri selendang salah satu bidadari tersebut, sehingga ia tidak bisa pulang ke kahyangan. Akan tetapi, pada akhirnya sang bidadari yang telah menikah dengan Jaka Tarub tersebut menemukan selendangnya dan memutuskan untuk kembali. Jaka Tarub pun sangat sedih karena ditinggalkan oleh istrinya, namun ia akan tetap kembali hanya untuk merawat anak mereka. Pesan moral dari kisah atau cerita jaka tarub dan 7 bidadari dalam bahasa inggris ini adalah jika kita mengingingkan sesuatu sebaiknya dengan cara yang baik dan halal. Kita tidak boleh mengambil hak atau harta miliki orang lain karena suatu saat kita akan memdapat hukuman.

video youtube :

tanggapan terhadap cerita dan komentar :

syaefudin MZ ‏@UkiiiMZ 2 menit
Yang di cerita Jaka tarub ya itu? Kurang pake selendang yaa. Hehe "@almassha: Thanks @UkiiiMZ hehe pic.twitter.com/mCxLEypeQ3"

Dustin knight ‏@DBidun 3 jam
Jaka Tarub dan Tujuh Bidadari (1981) Full Movies http://youtu.be/KxAMstkIFDM?a

Vio ‏@viojulio 14 jam
Kalo damin mailang eboh bidadari sakampuang mah, secara kan damin jaka tarub haha"@Zodiak_Minang: Mimin tes mailang bisuak-bisuak ko cek lu

RN ‏@renynovarita 14 jam
Aku peri highclass, gk maen sama jaka tarub apalagi jaka tingkir -,- sorry "@bagusgumay: @renynovarita @Sepriyandiii wkwk kalo jaka tarub m

Rudi Cahyo Setyawan ‏@RudiCahyoS 14 jam
masih jd PHBI Maulid Nabi Muhammad S.A.W 1435H..penceramah ust.Ricky Yakub AKA Jaka Tarub pic.twitter.com/cXT4JylJuM

Jaka tarub Jaka tarub JAKA TARUB Irfan Syafi'i Jaka Tarub Jaka Tarub®
Ahaayyy ‏@WiratamaAngga 16 jam
Jaka sumbing mang ai.."@Nauvalfaathony: @WiratamaAngga jaka tingkir jaka tarub live in TPI . Wkwk"

Kartika Djoemadi ‏@KartikaDjoemadi 22 jam
Termasuk bidadari yg selendangnya dicuri Jaka Tarub :) @rockygerung: Sudahlah.. semua bidadari pernah membaca Freud.

Dinna nasution ‏@dinanasution 23 jam
Udh ke suntik cerita Jaka Tarub yg nonton bidadari mandi sih,jd ya gtu dipikir bidadari di surga telanjang2 ... http://m.tmi.me/1dh1mj

Yunanta . I . N ‏@yuamnug 4 Jan
sementara yang mendaftar...
X1 : Jaka Tarub
X4 : Rama Sinta
X5 : 10 November
X6 : Ainun Habibi

Odette ‏@fitriasifra 4 Jan
Jgn, ntr selendangku diambil .aku g isa pulang uu"@MegaParamitaC: Pakpung aja di kali sp tau ktmu jaka tarub "@fitriasifra: Papung ahh..siap

Ade Vinska R. ‏@adeevinska 4 Jan
Ntar lgsg diajak nikah "@MegaParamitaC: Pakpung aja di kali sp tau ktmu jaka tarub "@fitriasifra: Papung ahh..siapa tau habis mandi pake

Ncitpea :) ‏@sskomalasari 3 Jan
Terus jaka sembung siapanya jaka tarub? RT @dimasgalihw: Eta mah dulurna bodo :p sskomalasari: Jaka tingkir -_- RT @dimasgalihw: Jaka tarub

NurlailaPutriWidiani ‏@putriwdn 3 Jan
AKSEND - Jaka Tarub and Five Angels: http://youtu.be/inW1OIh2SFg?a via @YouTube

Kata Riyok ‏@heyriyok 3 Jan
aku bukan sunggokong yang bisa seenaknya naik ke kayangan, apa lagi aku bukan jaka tarub yang bisa dengan mudah menikahi bidadari.

ANGEL ‏@tiara_Hinata 1 Jan
malam yg petang jaka tarub~

Y U N A 彡 ‏@ggkindly 1 Jan
kamu dikayang sedang bertemu bidadari dan kamu adalah jaka tarub yang tertukar(?)/g RT @Sehvn_Exok: (cont) http://tl.gd/n3kjvf

Fransisca Maria ‏@xerqis 1 Jan
Jaka tarub itu mungkinlah pahlawan legenda peeping tom nusantara

PERPIKA - PPI Korea ‏@Perpika 30 Okt
KKI 2013 masuk @kompascom "Di Busan, Jaka Tarub Temukan Zamrud Khatulistiwa yang Hilang" - http://Kompas.com http://kom.ps/AF9hdH

Facebook CommentsShowHide

0 komentar

TERIMA KAIH TELAH BERKOMENTAR

Diberdayakan oleh Blogger.